Monday, August 22, 2016

Ce a facut Isus pentru noi?

"Isus i-a zis: "Eu sunt Calea, Adevarul si Viata.
 Nimeni nu vine la Tatal decat prin Mine." Ioan 14:6

Am trait primii 13 ani ai vietii intr-o societate comunista si imi aduc aminte cand, copil fiind, am gasit o nota care reflecta conceptia comunista. Si citez din memorie "Dumnezeu nu exista, pentru ca un Dumnezeu rau nu este posibil, iar un Dumnezeu bun nu ar lasa sa se intample toate relele de pe pamant." Foarte impresionant pentru varsta mea de atunci, se vede dupa cum imi amintesc si acum, dupa zeci de ani. Probabil am si crezut asta in acel moment.
Dar de atunci am invatat mai multe si mai ales L-am cunoscut pe Dumnezeu, care este bun, si care este si drept. Daca te-ai intrebat vreodata cum de Dumnezeu care este bun lasa sa se intample rele, sau daca te-a intrebat cineva vreodata, voi incerca sa explic cat pot de clar raspunsul.

La inceput, citim in cartea Genezei, Dumnezeu a creat cerurile si pamantul, plantele si animalele, si a vazut ca totul este bun. Apoi a creat omul, si a vazut ca este foarte bun. 

Imaginati-va: la inceput Dumnezeu a creat totul perfect, gradina Edenului, a creat toata provizia de care omul avea nevoie, apoi a creat omul si l-a pus administrator peste tot. Ce s-a intamplat mai departe, probabil stim: Eva a fost ademenita de Satana sa manance din fructul din care Dumnezeu le-a spus sa nu manance, Adam a mancat si el, ignorand repercursiunile pe care Dumnezeu i-a spus ca se vor intampla, ca vor muri daca mananca. Diavolul a venit cu minciuna, pe care o foloseste si azi, "chiar credeti ca asta o sa se intample?" si sa ii faca sa se indoiasca de ceea ce stiau.
Iar ce a fost promis, s-a si intamplat: omul a fost blestemat, pamantul a fost blestemat, si totul din cauza neascultarii unuia singur. Traim intr-o lume cazuta. Din greseala unuia singur, in lumea in care traim a intrat raul. Omul acela creat perfect a ajuns imperfect din cauza pacatului, si de atunci toti suntem imperfecti din cauza pacatului si raul este in lume acolo unde nu este Dumnezeu.

Dar Dumnezeu a avut un plan si pentru asta chiar de la inceput, un plan pentru salvarea tuturor: Isus Hristos. Probabil ca nu avem revelatia si completa cunoastere a ceea ce a facut Isus pentru noi.
Isus, care este Dumnezeu, care a fost de la inceput cu Tatal, a luat forma omeneasca si a fost in acelasi timp om si Dumnezeu. A venit sa sufere, iar prin tentatiile prin care a trecut in aceasta lume, are compasiune pentru noi. Fiind in trup omenesc, a avut parte de aceleasi suferinte si aceleasi tentatii ca si noi. Dar a stiut ca a venit pe pamant cu o misiune, pe care daca o va duce la indeplinire, milioane si milioane de vieti vor fi salvate (mantuite) prin El.

Nu i-a fost usor, a fost foarte tulburat in gradina Getsimani, si s-a rugat daca este cu putinta sa i se ia paharul pe care il are de baut, dar sa se faca voia Tatalui, nu a Lui. A vazut suferinta care va veni, dar si rasplata extraordinara care va veni dupa.

A murit si a inviat a treia zi. Probabil ca in trei zile corpul Lui intrase si in descompunere, in special ca era vatamat de loviturile pe care le primise. Dar Duhul care era in El a fost asa de puternic ca nu numai i-a insuflat viata, dar a si restaurat celulele si tesuturile din trupul Lui.


"Si daca Duhul Celui ce a inviat pe Isus dintre cei morti locuieste in voi, 
Cel ce a inviat pe Hristos Isus din morti va invia si trupurile voastre muritoare, 
din pricina Duhului Sau, care locuieste in voi." Romani 8:11

Iar noi avem prin El si numai prin El cale deschisa catre Dumnezeu. Inainte eram certati cu Dumnezeu, noi care nu suntem din poporul ales, ci dintre neamuri, si numai prin ceea ce a facut Isus, Dumnezeu a impacat totul cu El. Noi inainte nu am fi avut dreptul sa venim sa Ii cerem ceva lui Dumnezeu si foarte multi dintre noi luam asta usor. Si ceea ce este si mai minunat este faptul ca acelasi duh care L-a inviat pe Isus din morti poate sa locuiasca in noi atunci cand Il acceptam pe Isus ca Domn si Mantuitor cu gura noastra si credem in inima noastra ca Dumnezeu L-a inviat din morti. Acelasi Duh, Duhul Sfant, poate sa lucreze in noi si sa restaureze ceea ce este in noi. Daca pana acum nu ai acceptat acest dar minunat de la Dumnezeu, repeta cu mine (cu voce tare):” Doamne Isuse, recunosc ca sunt un pacatos si ai murit pe cruce ca sa imi dai viata si viata din belsug. Ma caiesc de pacatele mele si te accept ca Domn si Mantuitor al vietii mele. Recunosc ca Tu esti adevaratul Dumnezeu si acum scrie-mi numele in Cartea Vietii.


Daca ai spus aceasta mica rugaciune, Duhul Sfant acum vine in viata ta pentru a locui in tine si sa faca acelasi lucru pe care l-a facut pentru Isus in tine!

No comments:

Post a Comment

Multumesc tuturor celor care isi fac timp sa imi lase un comentariu, apreciez toata interactiunea cu cititorii si voi incerca sa raspund tuturor, iar cum consider ca blogul este "casa" mea virtuala nu voi publica nici un comentariu cu limbaj tendentios.