Monday, August 15, 2016

Ce semanam in viata noastra?

De alta parte, stim ca toate lucrurile lucreaza impreuna spre binele
 celor ce iubesc pe Dumnezeu, si anume spre binele celor ce sunt chemati dupa planul Sau.
Romani 8:28


Acesta este unul din versetele mele preferate din Biblie. Dar sa o luam de la inceput...

Dumnezeu a stabilit Pamantul sa functioneze dupa legi, iar semanatul si recoltatul este una din aceste legi. Am auzit de multe ori persoane spunand atunci cand cineva le face o nedreptate ca acea nedreptate li se va intoarce inapoi. Si este probabil sa li se intoarca. Credintele orientale au interpretat aceasta lege si au numit-o karma.
Dar legea lui Dumnezeu este mult mai complexa decat karma. Legea spune ca ceea ce semeni vei recolta. Nu numai in seminte de grau sau porumb, ci in toate ariile din viata noastra. Nu putem culege de acolo de unde nu am semanat. Nu putem primi rasplata pentru o munca pe care nu am facut-o. Nu putem avea o afacere in care nu am investit nimic. Nu putem avea o diploma pentru care nu am invatat. Nu putem vorbi urat si sa asteptam ca altii sa ne raspunda frumos. Nu putem spune sotului sau prietenului "esti un prost" si sa ne asteptam ca el sa ne trateze frumos si sa ne aduca flori.

Tot ceea ce facem in viata noastra de zi cu zi este o samanta si va produce recolta.


Totusi El suferintele noastre le-a purtat, si durerile noastre le-a luat asupra Lui, si noi am crezut ca este pedepsit, lovit de Dumnezeu si smerit.
Dar El era strapuns pentru pacatele noastre, zdrobit pentru faradelegile noastre. Pedeapsa care ne da pacea a cazut peste El, si prin ranile Lui suntem tamaduiti. Isaia 53:4-5

Traim in natural, dar traim si in spiritual. Iar singura cale de a ajunge la Dumnezeu este Isus. Isus a facut totul pentru noi si a luat asupra lui toate greselile noastre, ceea ce inseamna ca atunci cand venim la Hristos, El ne iarta toate pacatele ca sa ne infatiseze curati inaintea lui Dumnezeu.

Totusi in viata naturala vom intalni circumstante si probleme. Circumstante si probleme din multe cauze, iar unele sunt ca rezultat al deciziilor pe care le-am luat la un moment dat. Dumnezeu nu va face sa dispara acea problema, dar promisiunea Lui este ca atunci cand suntem in Hristos, El va intoarce situatia ca totul sa fie spre binele nostru, promisiune din versetul cu care am inceput.

De ce imi place acest pasaj? Pentru ca ma uit in trecut la lucruri care s-au intamplat in viata mea si in acel moment le-am vazut ca pe o tragedie, acum le vad ca pe ceva pe care Dumnezeu le-a folosit spre binele meu. Daca anumite lucruri nu s-ar fi intamplat, eu nu as fi fost aici acum si nu as fi scris aceste randuri. Sunt greseli pe care le-am facut, si dupa cainta adevarata in inima si decizia de nu a mai face acea greseala, ceva bun a iesit din aceea. Va rog sa nu intelegeti gresit ca putem sa facem greseli constiente si voite si Dumnezeu va face numai bine pentru noi.


orice ni se da bun si orice dar desavarsit este de sus, coborandu-se de la Tatal luminilor, in care nu este nici schimbare, nici umbra de mutare. Iacov 1:17 

De la Dumnezeu nu vine nimic rau. Dumnezeu nu ne trimite boli sau probleme, Dumnezeu nu are placere sa ne vada in suferinta, El ne iubeste si l-a trimis pe fiul Sau sa moara pentru noi, sa fie sacrificiul suprem. Trebuie sa mergem inainte incredintati ca atunci cand suntem in Hristos, Dumnezeu poate si va intoarce spre binele nostru tot ceea ce ni se intampla.


Astazi te indemn sa te intrebi singur/singura: Ce semeni in viata ta? In natural, atat cat si in spiritual?

No comments:

Post a Comment

Multumesc tuturor celor care isi fac timp sa imi lase un comentariu, apreciez toata interactiunea cu cititorii si voi incerca sa raspund tuturor, iar cum consider ca blogul este "casa" mea virtuala nu voi publica nici un comentariu cu limbaj tendentios.