Tuesday, October 25, 2016

Pe a cui voce o ascultam?

"Cand va rugati, sa nu fiti ca fatarnicii, carora le place sa se roage stand in picioare in sinagogi si la colturile ulitelor, pentru ca sa fie vazuti de oameni.
Adevarat va spun ca si-au luat rasplata.
Ci tu, cand te rogi, intra in odaita ta, incuie-ti usa si roaga-te Tatalui tau, care este in ascuns;
si Tatal tau, care vede in ascuns, iti va rasplati. "
Matei 6:5-6
 
"Caci acolo unde sunt doi sau trei adunati in Numele Meu, sunt si Eu in mijlocul lor."
Matei 18:20


Traiesc in America in anul 2016, un an de cotitura in preajma alegerilor care vor fi in mai putin de o luna. Am citit multe articole si am citit multe comentarii pe facebook, despre ceea ce se intampla, care este opinia multora, mari sau mici. Nu va spun sa faceti neaparat la fel, pentru ca este foarte tulburator sa auzi tot felul de opinii, si nici nu voi incepe sa povestesc despre politica Statelor Unite. Insa mi-a atras atentia un comentariu postat la un articol despre o serie de rugaciuni pe care Rev. Franklin Graham le-a facut, intr-un tur al Statelor Unite, vizitand fiecare stat si radicand rugaciuni in grupuri publice, rugandu-se pentru fiecare stat in parte si pentru intreaga natiune.

Comentariul despre care vorbesc se lega de versetele pe care le-am scris la inceput (Evanghelia dupa Matei, capitolul 6, versetele 5 si 6) si ii acuza pe cei care s-au rugat ca nu sunt crestini, pentru ca nu trebuie sa ne rugam in public, ci in camera noastra in ascuns.

De cum am citit mi-am dat seama ca nu este adevarata acuzatia si am inceput sa meditez la ce spun versetele si ceea ce a spus persoana in comentariul respectiv. Daca ar fi asa, si ar trebui sa ne rugam numai in ascuns, ar insemna ca nici nu trebuie sa mergem la biserica sa ne rugam impreuna, ceea ce este contrar Cuvantului lui Dumnezeu. In Matei 18:20 spune ca atunci cand doi sau trei sunt adunati in numele Lui (al lui Isus), este si El printre ei. Atunci cum putem interpreta acestea?

Biblia este un intreg, de la Geneza pana la Apocalipsa, si daca luam un vers ignorand restul mesajului, ajunge sa nu aiba sens sau sa para ca se contrazice. Trebuie sa avem insa mare grija la vocea cui ascultam. Vocea lui Dumnezeu nu va vorbi niciodata impotriva Spiritului (Duhului) lui Dumnezeu. Sa nu uitam ca insusi diavolul cunoaste Cuvantul si chiar cu asta a incercat sa Il ispiteasca pe Isus. Insa Isus i-a raspuns tot cu Cuvantul (citeste Matei 4:1-11). Iar Duhul lui Dumnezeu nu va aduce niciodata dezbinare, ceea ce reiesea din comentariul persoanei.

Ca sa putem interpreta atunci primul verset de mai sus, in primul rand trebuie sa vedem cui i se adreseaza Isus. El se adreseaza evreilor din acel timp. Inainte ca Isus sa vina pe pamant, nimeni nu avea acces direct sa se roage la Dumnezeu iar evreii, ca popor ales, vorbeau cu Dumnezeu numai prin prooroci, preoti si in adunari. Isus se adreseaza fariseilor, care faceau rugaciuni "de ochii lumii". Isus a mai vorbit despre ei si aici "Norodul acesta se apropie de Mine cu gura si Ma cinsteste cu buzele, dar inima lui este departe de Mine. " Matei 15:8.

Eu mai cred ca in acest pasaj despre care vorbim, in care Isus ne spune sa ne rugam in ascuns, se refera si la faptul ca trebuie sa avem o relatie personala cu Dumnezeu, ca viata noastra spiritual nu trebuie sa depinda de altii, ci fiecare dintre noi trebuie sa intre in "camera" lui si sa aiba o conversatie cu Dumnezeu. Iar acest lucru nu era posibil inainte de Isus.

In acelasi timp trebuie sa continuam sa ne intalnim cu cei care cred la fel ca noi, sa ne rugam impreuna, sa ne incurajam si sa ne sprijinim in "calatoriile" spirituale personale.

Azi te invit sa iti observi gandurile si "vocile" pe care le asculti. Ce iti spun si unde te duc? La dezbinare si cearta, sau la impacare si iertare?

No comments:

Post a Comment

Multumesc tuturor celor care isi fac timp sa imi lase un comentariu, apreciez toata interactiunea cu cititorii si voi incerca sa raspund tuturor, iar cum consider ca blogul este "casa" mea virtuala nu voi publica nici un comentariu cu limbaj tendentios.